Saturday, February 21, 2009

cita2 saya...

kalau masa kecik2 dlu..
org tanya ape cita2 awak..
mesti jwpn xkan lari jauh..
either doktor,guru,peguam,jururawat,polis,pramugari dan sewaktu dengannye...
tp x pernah pon terfikir nk jadi jurutera/engineer..
ala kecik2,maksud jurutera pon xpaham kan..



sekarang....
dalam masa xsampai 2 bln..
aku akn start keja..
sebagai seorang engineer..
xpernah terlintas pn nk jadi engineer,plih engineer pn sbb ikut abg2,haha sgt x berfikiran jauh..
tp aku slalu terfkir..
layakke aku nk keje engineer ni?
ape aku tau ke keje2 seorg engineer ni?
cukupke ilmu2 aku nk bekerja?
hurmmm pastu mulala rase down...
tp berbekalkan ayat2 org yg suda bekerja..
"xpe,nnt sume nye akn diajar"..
"adalah sgt lucky kalau org tu dapat keje sama dgn ape yg die belajar"..
so sedikit anshinn(tenang) disitu*dgn harapan aku dpt catch-up nnt dgn kerja baru*..



tp bukan tu persoalan aku skrg...
persoalan aku skrg ni..
aku rs aku sebenarnye nk jadi chef la..
hahaha...
aku sgt suka perasaan bile selesai masak..
bile aku rase masakan aku masak tu sedaap!
n bile rase xsedap..
aku akn down...
pagi2 pon bile bgn,antara bnd terawal aku akn godek2 mesti resepi link kt fevret..
bile tgk org yg hebat2 masak ni letak2 resepi+gambar2 menarik..
aku rase happy je,hihi...
lepas 2 brula tgk2 utusan,kekeke...



kadang2...
aku suke masak then kasi org makan*lagi2 cake*
bile tgk org makan masakan kite..
rase gembiraa je*tambah2 ble dpt pujian,hilang rase penat masak,kekeke*..
pas2,encik bf slalu ckp...
nnt boleyla fni buat catering...



tp malangnye fni x suka business..
ape2 business la,mmg fni x berminat la*tp kalau tolong promote brg,boley..tp kalo sndiri nk jual,xmau,rs segan,hoho* ..
soo,raseye aku x sesuaila kan jd chef?
xpela,aku jadikan masak memasak ni sebagai hobi jela kot...
hopefully ble balik mesia nnt pn,semangat masakmemasak akuni tetap tinggi*tp hati berkata makin merudum kot*



okla,tamat suda sesi melalut di pagi2 buta ni...
nk tunggu masa tido je sbnarnye..
hehe..
oyasumi!zzZzzZ~~





note:harini mau pg yuki matsuri(snow fest) beramai2,hoyeaah,ade aktiviti berpaedah~~






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...