Friday, February 13, 2009

thesis presentation and the celebration

*warning!en3 kalini penuh dgn ayat2 karangan,so sape2 yg malas nk layan,xyah la ssh2 baca,kekeke sekadar luahan hati je;p*

first of all,congratulationsss to me,myself for this unofficial grad today!omedetouuuuuu fini,tahniahhh fni,kamu suda berjaya melepasi satu step dalam hidup..yeah i know this graduation means my real life has just begun..bak kata zarina dlm vid hrtu"これから人生だよ!"...
tp xsalah kan nk celebrate ke'excited' stelah berjaya merempuhhh 4tahun susahnye blajar d bumi jopun ni(alaa xdela celebrate mane pon sbnrnye,hihi)..hurmmm akhirnye,sampai jgk ke penghujung(alamak asal tetibe trasa sedikit sebak d cni) sbg seorang yg bergelar pelajar,hehe...



haha mukaddimah panjang gile...sorry
okla,sementara tunggu kul 3,cikfni trasa nk update crite+perasaan hari ni(kalau lmbt2 kang da basi,n tulis cite pon ala2 xde perasaan)
tarikh 12hb feb 2009 adalah tarikh azimat yg mmg xkn aku lupakan dalam hidup aku...
sebab ape?
inila frst time dlam hidup aku,aku trasa sangaaaaaaaaaat cuAk,tuhan saja yg tau,seriusss,sampai smlm sblm tido tetibe rase sgt takut n nangis dgn tiba2,hoho sbb da x tau ape nk buat,sengal kan..agak over la kalau dipikirkan balik,tp da mmg cuak,nk buat cmne,bkn blh control,aku ni mmg darah gemuruh skit,hihi...
aura happyou(sorry fni lg prefer guna perkataan happyou tuk presentation sbb da terbiasa kot,koran pn biasa2knla;)) btol2 trasa smlm ah,11hb2,huhu..aku,faiz,n ahonk habiskan masa dalam blk meeting kt lab ahonk practice smp nk termuntah powerpoint kitorg,haha majime(tekun) gile ar smlm..kt blk meeting tu mmg lengkap ngn projector+laptop+laser sume la,so blhla kan biasa2kan pgg laser tu,xdela terketaq2 hrini(pdhal sama gak terketar2 tunjuk laser td,hoho).
smp malam tu kitrg practice,haha ahonk dr x igt skrip,balik rehat petang,dtg malam tu,trus xyah tgk kertas da,huhu kagum dgn smgt ahonk...
ok skg mau cite alkisah td,sepanjang happyou,macam2 cite sbnrnye,cite lawak ade,cite busuk pn ade,haha...
start ngn pg td k..aku bgn kul 8pagi td,bgn2 je,trus ngadap laptop,practice lg skali powerpoint,haha tme ni xrase lg la cuaknye(tpu2,pdhl xdpt tido satu mlm),tgh2 mamai lg,cm xcaya pon ade da 12hb,hehe...
ok,kul 9 da sampai 会場(blik happyou),masukkan data kt laptop dpn,tetibe tgn da start sejuk,alamak,ni aku lemah ni,sejuk yg xdpt dipanaskan lg,huhu..
aku org ke-5 happyou,dlm kul 10 da smp turn aku..time org ke4 happyou,aku da kne duk meja depan tunggu,perghh time ni,xyah la aku nk ckp perasaan tu cmne,sbb aku yakin,sume org mst rase sama cm aku rase,cuma beza banyak skit je kot,yg pasti akunye sangaatla banyak!haha..
time nk happyou tu,ternampak muka sensei lab aku,fuuhh lega,dtg gk die tgk aku(dgn harapan die dpt tolong aku time q&a jap g,haha)
hurmm time happyou ok la,atfirst mmg kinchouu(berdebar) gile,tp makin lama,slow2 da dpt tenangkan diri smpaila habis happyou..da habis tu,time sesi soaljawab,ble mc tny"sape2 ade soklan?",sume diam je,aikk asal sensei xde nk tanya,ke xpaham aku cakap,haha,akuppon tersengih2 jela kt dpan tu,haha..tp xlama ah,30saat lepas tu,sensei da start tanya soklan...
frst question...
agak mencabar gakla,ble dgr soklan(more to pendapat die sbnrnye) sensei tu,blhlak aku terpkir,aah ek,btol gk ape sensei ni ckp,haha,tp aku kne bg hujah aku mempertahankan tujuan experiment aku,haha time ni aku pandang sensei aku,die tersenyumm lebar je,kah3 aku da tau,jwpn aku sengal,tp xpela,sensei yg tny tu ckp "hait wakarimashita",maybe gak snsei tu buat2 paham je,haha xpe,yg penting aku blh bersuara...
second question...
aku stuck...
aku x dpt nk faham ape sensei srg ni nak..
tp aku try gak jwb,tp sensei tu balas lg,sbb maybe jwpn aku x tepat...
tgh2 'berdebat' ngan sensei,tingg loceng berbunyi,yesss da 10min!kata aku dlam hati,haha..
tp aku habiskanla ayat aku,sensei terpaksa trime jela,sbb da habis masa,kekeke..
kesimpulannye,hanya 2 org sensei tanya soklan,sgt brsyukur sbb sensei yg aku gerun2kan xbersuara time aku,huhu syukuur gle sbb kalau sensei yg horror tu,mau dienye soklan je da habis masa(erti kata len,soklan nye sgt ssh!)
perasaan stelah habis?
bingung sbb cam x caya,hehe....plus sedikit kuyashiii(terkilan@xpuasati),sbb xdpt nk fhm ape sensei td nk tau sbnrnye...
tp,dak2 ni asyik ckp,xpela,janji da habiss,da XYAH HAPPYOU LAGI!!benda yg ditakut2kan da berlalu,brula aku trasa sgt legaaaaaa,hehehe lega yg amat2 lega,gembira gile lepas tu,tgkap2 gmbr,kacau dak2 len yg blm happyou,haha galak gile ah!
anyway,nk tgk gmbr time fni happyou?(credit to wani,kekeke)

struggle nk faham ape sensei ckp,huhu

xtau nape aku gelak time ni,haha

kekeke gaya itu penting

ha time ni la last question,ape ntah sensei xpuas ati ngn graf aku tu..

ha vid pon ade woo,kenangan tuk diri sndiri jela tp,kekek malu ble tgk balik,ntahpape je..

...:::tamat kisah happyou:::....
adat biasa lab aku,lepas habis happyou,akan ade nomikai(party) tuk celebrate segala penatlelah la kononnyela kan,semua join,termasuk sensei2..tp ade gak student yg xdpt dtg(senpai akula tu!huh)hurmm party ngn nihonjin mcm biasala,beer2,mabuk2,makan2,tp sedikit x best sbb kalini nye party xde yg bley makan,siott gile!sume nk letak bab* je,haihh mrah tul,seb bek sensei tlg orderkan ikan special tuk aku,hihi tp x best pon:(bayar dhla mahal ,ikan bakar+orange juice for 3500yen,huh!xpela,kenangan tu priceless*sedapkan ati*
mula2 agak boring jgkla kan,tp ble da dkt last2,time diorg da btol2 mabuk,haha best gile ah tgk gelagat drg,sensei tgk aje anak2 buah die yg mabuk,ish3..
kanpaila korang....

kaneko kenkyu(aoki,fni,nakai,faiz)

haha nakai ni memang sengal,lg2 da mabuk bertambah2 sengalnye

ehem2,hencem kan yg pakai snowcap tu,kalau hr2 biasa lgla,sentiasa bergaya,hi3

ucapan dr shinbo sensei...

ngan aku2 mabuk layan c nakai ni,haha!



ha..kan da ckp panjang giler,hihi 以上、発表が終わります=D*sekian;p*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...