Friday, May 1, 2009

pengalaman pertama saya...

hahahhaha(blm papa da gelak!),cm xcaya duh,td fni da drive srg2 time balik kerja..
eleeeh,drive keta pn nk kecoh ka?!
iyyela,mmg harus kecoh sbb kalau sesape yg mengenali insan yg bernma wan noor shafini ni mst memahami sifat nye yg careless tu xyah dihurai lnjut ah pastu dgn lsg xreti bwk keta(gara2 ambik lesen sblm g jpn,ppastu trus dtg jpn,pastu le balik cuti,xbran nk bwk),pastu time jd co-pilot dlu,naik keta je tido,nek keta je tido,lsg xde belas kasihan kt driver apatah lg nk tgk2 cara driver drive,haha!tp skrg sudah tidak lagi:D

stlh 2minggu bljr driving dgn cikgu garang a.k.a abg aku tu,(eiii garng die tu kalau aku termati enjin kt traffic light,confirm smp 3 kali br blh gerak blik keta,sbb mkin die mrh,mkin aku takut,hoho)berjaya gak aku bwk srg2 blk rumah td..
perjalanan mengambl masa hampir 25min dgn kelajuan penuh berhemah 50-60km/j,haha tu pn da rase laju okay!ikut hati nk bwk 40 je tp malu kt keta blkg,asik duk himpit2 keta aku je,huh2...




ok,tutup cite keta,bkk cite kerja..
aishhh balik2 kisah kerja,balik2 kisah kerja kan,sbb mmg hidup skg utk kerja je,huhu kesian kan..
tp kalini bkn nk complain2 pasal kerja lg,sbb kalau nk cmplain mmg xkn habis,tp nk complain gak pasal(da start daa~) ade srg boss kt bhgn process ni sgt la busuk hati!menci ar aku die tu,eh bkn aku,kitorang sbb semua mmg anti die 2!
pantang tgk org duduk kt blk buat kerja len(pdhal kerja berkaitan ngan kerja gak),dtgje die suh g kt mesin,huh kalau operator xpela,mmg jaga mesin,ni ktrg pn kne duk ctu gk,bengap xsekola nye org!tp die ade 2 bini woo(ape kaitan?!haha sj nk gossip la wei!;p)


eh da tersasar la plak,sbnrnye nk ckp,harini diumumkan buat pertama kali dalam hidup fni menerima SLIP GAJI,wahahahahha excited wa cakap lu!!!!!bkk slip gaji pnh debaran,ngalahkan nk tgk result spm,haha..gaji prtama la katakan..tp gaji tuk 10 hari je,sbb 22hb da ttp acc,so tmbh tolak bahagi,dptla $$$$...sorry,private &confidential(^-^)v ...
aishh da lama rasenye xshopping,tp rindu nk shopping baju2 kt nihon la:(


xpela.yg penting minggu ni 3hari cuti,hooreeeeyyyyyyy yg amaaat!!!!!
bkn sng duh nk dpt cuti 'lama' cmni.
rase mcm 'golden week' mesia!(ape igt nihon je ade golden week??haha)
ape plan yek,hehe...
plan da ade,tp ntah jadik ntah tidak,kang ade je duk umah je golek2 slama 3hari smp pening kepala nk start kerja balik hr isnin ni nnt...

okla,puteri da nk beradu ni,selamat malam semua:D
xlupe juga selamat hari pekerja untuk seluruh pekerja d Malaysia!
sentiasala berkhidmat untuk negara!
p/s:yg kerja kt nihon tu,balik2 la mesia:p

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...